http://geceyibeyazlatannur.blogspot.com.tr/

26 Ağustos 2015 Çarşamba

EMEKLİ OLAMAYAN VATANDAŞLARIMIZ.




KONU: EYT LİLER YANİ EMEKLİ OLAMAYAN VATANDAŞLARIMIZ..
Emeklilikte yaşa takılanlar yani EYT liler çok iyi çalışıyor.
Kendilerine bu   sayfalarda bir nebze yardımcı olunuyor.
.





Yazımızın hedefi,  siyaset yapmak değildir. Fakat konu siyasetle ilgili görünüyor.

Ak Partinin kurucu  Genel Başkanı, 
Sayın Cumhurbaşkanımıza yazıyorum.

Sayın Başbakanımıza yazıyorum.





Hükümetin etkili bakanları Maliye, Çalışma 

ve Ekonomiden sorumlu Başbakan yardımcısına yazıyorum.

CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğluna yazıyorum.




Sayın CHP Milletvekili Süleyman Çelebi'ye yazıyorum.

MHP Genel Başkanı Sayın Devlet Bahçeli'ye yazıyorum.

Demokrat Parti Genel Başkanı Sayın Gültekin Uysal'a yazıyorum.



Halkların Demokrasi Partisi  Eş Başkanı Sayın Selahattin Demirtaşa Yazıyorum.

Hepar Genel Başkanı Sayın Osman Pamukoğluna yazıyorum.

Vatan Partisi Genel Başkanı Sayın Doğu Perinçek'e yazıyorum.

Saadet Partisi Genel Başkanı Sayın Mustafa Kamalak'a yazıyorum.





Başta Türk - iş olmak üzere
 Disk, 
Hak iş, 





Memursen 
ve diğer işçi temsilcisi Sendika Başkan ve yöneticilerine yazıyorum.

Bu blog sayfasını okuyan, siz değerli okuyuculara yazıyorum.

Bu TWİTTER Sayfasına bir göz atan dostlara yazıyorum.

Facebookta sırf bu EYT için sayfa açan, aşağıda tek tek isimlerini listeleyeceğim arkadaşlara ve eğer elimde olmadan atlamış olsam da burada ismi yazılmamış olan EYT destekçisi tüm Facebooklulara yazıyorum.
Facebookta Grup kurarak seslerini daha da ileri daha da gür haykıran dostlara yazıyorum.


Emeklilikte yaşa takılanların kurdukları derneklerin Genel Başkan ve yöneticilerine ve tabii ki üyelerine de sesleniyorum.
Yukarıda da yazdım. EYT mağduru değilim. Fakat EYT mağduru çok yakınım var.
Bu yazıyı  okuyan ve EYT mağduru yakınları olanlara da yazıyorum.
EYT mağduru yakınınız olmasa da siz duyarlı okuyuculara sesleniyorum.
Allah Rızası için bu insanlar emekli olsun. Birçoğu çalışıyor fakat önemli bir kısmı ise işsiz.
Tekrar iş müracaatı yaptıklarında: "Sen İhtiyarsın" diyorlar. Emekli olmak için başvurduklarında ise, 1999 yılında çıkarılan ve EMEKLİLERE YAŞ ŞARTI  GETİREN kanunu önlerine sürüyorlar.
 Emekli olamazsın diyorlar.
Hastalanıp doktora gittiklerinde, kendilerinden doktor ve ilaç parası talep ediliyor.
Çok zor durumdalar....

Her biri EVLİYA ÇELEBİ olmuş dolaşıyorlar.
 Meydan meydan dolaştıklarına,bakmayın...
Bu insanlarımızın hepsi dert küpü. 
Birçoğunun aile sorunları da var.
Yaklaşık  BEŞ MİLYON mağdur var.

Aileleriyle beraber bu sayı yirmibeş milyonu geçiyor.
Bu eyt lilere, bir şans verilsin.

Hakemin Penaltı vermesi gibi bir şans verilsin.
Boş kaleye gol atsın bu insanlar.
Onlarla beraber, başta siyasiler olmak üzere, bütün TÜRKİYE sevinecektir.

- GOOOOOOOL ! diye haykıracaktır.
Bu bayramı hak eden insanlara yaşatın.
Kanuna bir madde ilave edilecek.
"Emeklilik Kanunu, 1999 dan önce işe başlayanları kapsamaz, 1999 dan sonrası için geçerlidir."

Beş milyon emeklilik bekleyenin, günahı yok. Yardım edilsin diye çırpınıyorlar. 
 Sosyal güvenlik, insanların gelecek kaygısını bertaraf etmek için düşünülmüş en mükemmel sistemlerden birisidir.
Ülkemizdeki emeklilik yaşı ve sosyal güvenlik sistemi iktidarların adeta oyuncağı oldu. oy avcılığı uğruna bugünlere gelindi. 
Sorun belli, gelirler gideri karşılamıyor. Aradaki farkı da her ay sayın Babacan’ın başında bulunduğu hazine kapatıyor. 
1970’lerde başlayan emeklilik yaşı oynama sahneleri 2000’li yıllarda son buldu. 15 yıl geçti, emeklilik kanunuyla ilgili konu ve söz duymadık. Bugün ise öyle değil. Yaşa takılan ve emekli olamayan yaklaşık beş milyon kişide beklenti oluştu.
"Aşağıda bir iki vatandaşımızın sosyal güvenlik uzmanına soruları var. Cevaplarını da yazdık.
NE ZAMAN EMEKLİ OLURUM?
 01.02.1977 doğumluyum. 2000 yılında sigorta başlangıcım ve 1050 gün primim var. Ne zaman emekli olurum? 
60 yaş ve 7000 prim günü şartlarına tabisiniz. Bu yüzden çalışmaya devam etmeniz ve 01.02.2037 tarihini beklemeniz gerekiyor. Çalışma imkânınız olmazsa, bu kez 4500 prim günü ve 25 yıl şartlarıyla yine 60 yaşında emekli olabilirsiniz. 
 20.11.1975 doğumluyum.
01.12.1993 sigorta başlangıcım. 5522 gün de primim var. Ne zaman emekli olabilirim? 
49 yaş, 20 yıl ve 5675 prim günü şartlarına tabisiniz. Yıl şartınız tamam, prim için 153 güne ihtiyacınız var. Bunu tamamlayınca 20.11.2025 tarihinde emekli olabilirsiniz.
 20.06.1966 doğumluyum. 26.02.1986 yılından sigorta başlangıcım var. 6500 gün primim var. Ne zaman, kaç yaşında emekli olabilirim? 
 49 yaş 5300 prim günü ve 25 yıl şartlarına tabisiniz. Priminiz tamam. 2016 yılında emekli olabilirsiniz. "
Sosyal devlet olmak öyle kolay değil. Tabi ki vatandaşının sağlığını, sosyal güvenliğini ne pahasına olursa olsun sağlamak durumundadır. 
Bunu da yaparken adil, eşit ve gelecek nesilleri de düşünmek zorundadır.
Gelecek nesillerin içinde bu emekli olamayan beş milyon insanın, çocukları da var.
Bu zavallı çocuklara da bir bayram yaşatın.
Allah Rızası için bu insanları emekli edin.
Bu yazıyı okuyun. Kopyalayın. Kendi sayfanızda  yayınlayın.
Akraba dost meclislerinde bu konuyu dillendirin.
Siz de bu sayfalara yazı yazın.
Bu yazıyı okuyacak sivil toplum kuruluşları da var.
Onlardan da yardım bekliyoruz.
Emekliler Derneğimiz var.
Aldıkları paraları bir türlü denkleştiremeyen bu mağdurlardan da yardım bekliyoruz.
Özetle, tüm yardımsever insanların desteğine ihtiyacımızın olduğunu anladığınızı artık biliyoruz...
YARDIM EDİN !  YARDIM EDİN !  ALLAH RIZASI İÇİN YARDIM EDİN !

Yukarıda yazdık. Bu siyasi bir hareket değildir.  

 BU MAKALE İHTİYAÇ SAHİPLERİNİ SEVİNDİRMEK İÇİN YAZILDI.


BU YAZI SİZ FACEBOOK ÜYELERİNE AÇIK MEKTUPTUR.

HASAN GÜLER.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder