http://geceyibeyazlatannur.blogspot.com.tr/

12 Eylül 2015 Cumartesi

HASAN GÜLER KİMDİR





HASAN GÜLER KİMDİR 




HASAN GÜLER HAKKINDA.. 
Ben Hasan Güler. Aşağıda tabelası okunan, Bursa-Orhangazi-Gemiç Köyü’nde 27 Aralık 1946 yılında dünyaya geldim. 

GEMİÇ KÖY TABELASI



Babam Şerafettin Güler
Havası suyu tertemiz köyümüzün, temiz şahsiyetlerinden biridir.
Kendisi 1918 doğumludur.. 2011 yılı 26 Nisan günü, sevenlerinin omuzlarında Gemiç Köyü Mezarlığında toprağa verildi. Allau Teala Rahmet eylesin.
Allahu Teala ondan ve onu sevenlerden razı olsun. Amiiin... 

                                                                           


Babam 1918 yılında Kocaeli 'nin Karamürsel ilçesi DERE Köyü'nde dünyaya gelmiş.O köyde babamın dedesine Arnavut Selim derlermiş. Dedem Hasan Tabiiki o yıllarda başlayan Kurtuluş Savaşı için askere alınmış. Çeşitli cephelerde savaştıktan sonra, köyüne dönmüş.
Fakat Dedemin baba evi yurdumuzu terkeden düşmanlar tarafından, diğer insanların evleri gibi yakılmış, yıkılmış harabeye dönmüş. O yıllarda henüz 17 yaşında olan babaannemi de kendi babası daha savaş zamanında iken yanına almış.Babam gözleri dolarak anlatırdı: Babaannemin kızkardeşi Hayriye Teyze devamlı surette sanki bir öz anne gibi yeğenini hep sırtında, kucağında taşımış. Babaannemin de o sırada etraftaki insanlar için kıt kanaat yiyecek maddeleriyle yemekler hazırladığını söylerlerdi. Babaannemin o günlerden kalan nefis yemek hazırlama ustalığına ben de yetiştim çok şükür. Hayriye Teyze ve Naciye Babaannem nur içinde olsunlar. Amiiiin..... 


Dedem Babamı ve Babaannemi almak için onların bulunduğu köye(Yalova-ÇUKURKÖY) GİTTİĞİNDE MASUM BİR TEPKİ GÖRMÜŞ. Babaannemin babası SeyitAhmed:
-Oğlum sizin eviniz yıkılmış. Senden başka kardeşlerin de var. Onlar evi yaparlar. Sen burada kal burada size ev var. Yok kalmam diyorsan, git evini yap, ondan sonra hanımını ve çocuğunu al git demiş.
Fakat dedem savaştan yeni döndüğünü, yanında hanımını ve çocuğunu istediğini, hemen şimdi istediğini. İnşaatdaki işçilere yemek yapacak bir insana da ihtiyaçları olduğunu söylemiş. Dinletememiş. O dağ gibi savaş geçirmiş, mağrur adam bu sefer babaannemi görmüş. ona:
-Naciye gel beni dinle, beraberce gidelim. Babam bizi bekliyor dediyse de babaannem:
-Ne var bunda ev yapımı en fazla 3 ay sürer senelerce bekledim. 3 ay daha bekleyelim. Ben babamın sözünden çıkamam demiş.

Babamın anne tarafından dedesi SeyitAhmed 1877 savaşından sonra delikanlı bir çağında Balkanlardan göç eden bir Türk ailesinin ferdi.
Önce Ailesi ALTINOVA Beldesine yerleşmiş. Şimdi
İlçe..Oradan Çukurköy'e kendisi gelip yerleşmiş.O Köyün sevilen sayılan bir insanı olmuş. O da kendince çok iyi karar verdiğine inanmış. 

Dedem babasının yanına yalnız döndüğünde
derhal kendi köylerinden maviş gözlü Hafize Hanım'la evlendirilmiş. O yıllarda medeni kanun yok. Erkekler birden fazla resmi nikah kıyabiliyorlar. 

İşte babacım daha 3 yaşında hiçbirşeyden habersiz,fakat analı-babalı öksüz kalıvermiş.
Sene 1922... 



 Kader işte. Olacaklar elbet olur.Dedemin ikinci hanımından babamdan 14 yaş küçük benden ise 14 yaş büyük olan SELİM Güler amcam olur. Rahmetli amcamı çok severdik. O da bizi çok severdi. Zaten kendisinin annemin kardeşiyle evlenmesine vesile olduk. Nur içinde yatsın. Allahü Teala rahmet eylesin. 

Annem ise Gemiç Köyünün sevilen ve bilgili kişisi Halid Efendinin kızıdır.Dedem yıllarca Köyümüzde muhtarlık yapmış. Ve köyümüzün seçkin bir ailesinin ferdiydi. 

Babamın annemle evlenmesinin hikayesi, babaannem dedemden ayrılınca, uzun seneler baba evinde kalmış. 

Daha sonra Gemiç Köyünde Ahmet Çavuş ile evlenmiş.
Naciye Babaannem köyde kendisini kabul ettirmiş, herzaman misafiri olan , saygı gören bir insandı. Babamın annesinden 6 kardeşi daha var.Hepsi de babamı çok sevip saygı gösterirler. Amcalarım ve amcalarımın çocukları kalabalık bir aileyiz. Amcalarımın babası Ahmet Çavuş dedem bizi çok severdi. Babaannemin vefatından sonra bile bizi hep öz evlat gibi sevmiş ve kollamıştır. İşte babam Şerafettin Güler, Annesi ile beraber, Gemiç Köyüne gelir.
Evlenme çağına geldiğinde ise, köyümüzün ileri gelenlerinden, 

Halit Efendinin kızı( Annem Halide ) ile evlenir. 18 Mart 1946
Tam 65 yıl var ki evli yaşadılar. Dört Çocukları var.

Hasan Güler: 69 Yaşında
Orhan Güler: 66 Yaşında
Turhan Güler:58 Yaşında
Burhan Güler. 56 Yaşında.



Baba ve Annemin en büyük oğluyum. İlk okulu köyümde,Orta okulu Bursa’da, Liseyi ise İstanbul’da okudum. 1971 yılında öğretmenlik yaptım.
1972 yılında askere gittim. 

                      Asker dönüşü İstanbul –Ümraniye-Netaş fabrikasında işçi olarak çalışmaya başladım.
Tam 21 yıl bu şirkette çalıştım.

                                                             Netaşlı arkadaşlarım.

                                               Netaşlı Arkadaşım Ayhan Kaleli


Netaş İşçileri Baş Temsilcisi
Nazım Alpman.


İşçilerin gür sesi, en önce NETAŞ ta duyulurdu. Sonra da dalga dalga tüm Türkiyeye yayılırdı.

Netaş'ın Türk İşçi Tarihinde önemli bir yeri vardır. Sarı sendikacılığa baş kaldırıp, Devrimci İşçi Sendikasının çatısına geçmek için tam otuzbeş gün direniş yaptı. 12 Eylül Harekatından sonra ilk işçi Grevini yaptı. O insanlar kendi isimlerini altın harflerle yazdırdılar. Bu yapının bir tuğlası da benimdir diye seviniyorum. 1994 5 Nisan ekonomik kararlarının alınmasından sonra fabrikamızda tensikat yapıldı. 2625 kişi ile beraber benim de işime son verildi.
5 Nisan Kararlarında imzası bulunan iki partiye de bir daha oy vermedim. Vermem de. Çünki yine gelirlerse, memleketimizi krize sokacaklarını adım gibi biliyorum.
Yeni bir parti araıyorum yıllarca...
Bu partinin adı anıldığında, aklımıza hemen rahatlık, sevgi, barış, mutluluk, zenginlik gelsin.
Yıl 2014 ŞUBAT ayının 11 i..
Bu tarihe kadar tüm TÜRKİYEYİ kucaklayacak, bir hareket olmadı.
Evet partiyi ve başkanını sevmezsiniz. Ya da çok seversiniz.
Bu sevgi ve öfke fanatik bir şekilde dile getirilmez.
İşte ben öyle bir parti ve başkanını arıyorum.
Bu partinin içinde her görüşten insan olmayabilir.
Fakat bu oy vereceğim parti, tüm insanlara hoşgörülü davranmalıdır.
Diyojen gibi elime bir ışık almadım. Fakat tıpkı onun gibi, adam gibi adam insanlar arıyorum.
Bir kere bu kurulacak parti içindeki vatandaşlarımız, mal varlıklarını kamuoyuna hemen açıklayacaklar.
Bir müddet bekleyecekler. Ola ki, itiraz edenler olabilir. Onlara da makul cevaplar verecekler.
Veremezlerse, bu anamızın sütü gibi tertemiz hareketin içinden çıkacaklar.
Bu teşebbüs mutlaka iktidara gelecektir.
Daha sonraki yıllarda da aynı şekilde mal varlıklarını, kamuoyuna açıklayacaklar.
Bu oto kontrol, ta ki milletin siyasetçiye güven duyabilmesine kadar devam edecektir.
Siyasetçilerin ekonomik paketleri yüzünden milyonlarca insanımız işsiz kaldı. Çalışanlar dahi perişan oldu. Bir deprem yaşadı ülkemiz. Deprem vergileri halen alınmaya devam ediyor.
Seksenli yıllarda özel tüketim vergisi çıkarıldı. Bir daha kaldırılmadı.
Evet sağlık alanında bir devrim yapıldı. Fakat bir yetkili gizlice bu hastanelere gitse, oradaki kıvranan hastaların feryadını duysa, fena mı olur.


BARIŞ, ÖZGÜRLÜK, SEVGİ, MUHABBET, MUTLULUK diye ses veren bir harekete vereceğimiz helal oylarımız var. Onları sıkı sıkı saklıyoruz.
Tercihlerimiz hazine sandığında, oylarımıza değer verecek teşebbüsü bekliyoruz.


Sevgili Dostlar Yorumlarınızla, Önerilerinizle bu makalelere can gelecektir. BİR DAVAYI DERT EDİNDİM. BAŞKALARININ KOLAYLIKLA ANLAYAMACAĞI ŞEYLERİ ANLAMAK VE ANLATMAK İSTİYORUM. NEYİ ANLAYACAĞIZ. NASIL ANLAYACAĞIZ. İNSANLARIN DÜŞÜNCELERİYLE, HEMDERT OLACAĞIM. BU DERT ORTAKLIĞI İLE, BAŞLAYAN DOSTLUKLARA YELKEN AÇAN BİR GEMİ OLACAK BU SAYFALAR. 


HASAN GÜLER

  12 EYLÜL 2015 CUMARTESİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder