http://geceyibeyazlatannur.blogspot.com.tr/

23 Nisan 2015 Perşembe

TÜRKÇE YAZANLAR İÇİN HATIRLATMALAR



TÜRKÇE YAZANLAR İÇİN HATIRLATMALAR

Facebook da, Twitter da veya başka bloglarda yazanlar...
Türkçe yazanlar için hatırlatmalar:
Cümle büyük harfle başlar, nokta ile biter.
Noktadan sonra boşluk bırakılır, yeni cümle başlar.
'gelcem, gitcem, gidiyom' denmez 'geleceğim, gideceğim, gidiyorum' denir.
'Herkez' denmez 'herkes' denir.
'bU şEkiLDE' yazmak sadece okuyanı yorar.
'Yanlız' değil 'Yalnız' denir.
“Yanlış” değil Yanlış .
'ğ' harfi 'g' şeklinde yazılmaz.
“nbr” yazılmaz. Ne haber yazılır.
Kelimelerdeki sesli harfleri yazmazsak, yazımızı kimse anlamaz ki.
'Dahi' anlamındaki 'de' ayrı yazılır. Yani 'Bende, sende' denmez, 'Ben de, sen de' denir.
'Geldimi?' yazılmaz 'Geldi mi?' yazılır. Soru takıları ayrı yazılır. 'OKmi?' değil, 'Tamam mı?' denir.
'ahmet, belgin, duru' denmez. 'Ahmet, Belgin, Duru' denir. Özel isimlerin, illerin, ülkelerin ilk harfleri büyük yazılır.
'ki' eki, bağlaç olarak kullanılıyorsa ayrı, ilgi zamiri ve yapım eki olarak kullanıyorsa birleşik yazılır. Ayşe'ninki, evdeki, sabahki, dünkü, bir de baktim ki.. gibi.
'v' yerine 'w' yazılmaz.

'Vazgeçtim, yazmıyorum' demeyin. Öğrenmesi çok kolay .
BİR DENEYİN.
BAŞKA İNSANLARA DA ÖRNEK OLUN.
TÜRKÇEMİZ ADINA, TEŞEKKÜRLER….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder